sâmbătă, 27 august 2011

Important e cum formulezi întrebarea

"Doi discipoli ai unui mare maestru se plimbau prin gradina casei sale. Aveau permisiunea sa se plimbe in fiecare zi, dimineata si seara. Plimbarea reprezenta o forma de meditatie, asa cum fac discipolii Zen. Nu poti sa stai asezat 24 de ore: picioarele au nevoie de exercitiu, sangele are nevoie sa circule. In Zen meditezi timp de cateva ore, apoi meditezi mergand. Meditatia isi urmeaza cursul. Fie ca stai jos sau mergi, curentul interior ramane acelasi. Erau fumatori amandoi si voiau sa obtina de la maestru permisiunea de a fuma. Asadar au decis impreuna: “Maine ii vom cere permisiunea. In cel mai rau caz va refuza. Pana la urma a fuma in gradina nu e un sacrilegiu.”
In ziua urmatoare, cei doi se reintalnesc in gradina. Primul era furios pentru ca celalalt fuma. “Ce s-a intamplat? Am cerut permisiunea maestrului, dar m-a refuzat. Si tu fumezi? I-ai nesocotit dorintele?” “Dar mie mi-a spus da.”
Acest lucru i se parea foarte nedrept.
“Stai putin. Spune-mi, te rog, ce i-ai cerut?”


“Ce i-am cerut? Pur si simplu l-am intrebat: "Pot sa fumez in timp ce meditez? Si a raspuns nu, avand aerul foarte furios.”


Celalalt a inceput sa rada. Eu l-am intrebat asa: “Pot sa pot sa meditez in timp ce fumez?” Și raspunsul a fost afirmativ"




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...